Recent Post

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Khamis, 14 Julai 2011

Ikan Bakar Umbai, Melaka

Kebetulan balik kampung minggu lepas..ditambah plak testimoni rakan2 supaya cube tempat ni..tapi nak bagitau memang best tempat ni..dari segi suasana..makan..parking pun senang..sesape yang belum pg aku cadangkan supaya pegi..tapi pada aku boleh tahan agak mahal la sikit..nasib baik sedap..tu yang buat kite rase puas..
selamat datang.. ade stall jual macam2..bantal..cencalok..belacan..barang kraftangan..

masuk je tempat ni memang banyak sngat gerai ikan bakar..diorang siap tunggu tepi lagi panggil customer supaya singgah..atas kite la nak pilih yang mane..tapi oleh kerana gerai makan yang paling hujung sekali ni ramai orang so kami singgah la kat situ..name die ikan bakar Parameswara..

pilih jangan tak pilih..

mak dan abh..ha nak jalan sangat kan..moh kite kene ikan bakar..

aku la ni..

nak mamam ye..sabo ye..ibu melantak dulu..


malam minggu siap ade karoke lagi..abg dj ni suare sedap arr..aku ade gak menyuarakan pada sang suami nak menyumbangkan satu dua lagu..tapi die dok menjeling..huh x sporting tul la..

antara menu..sotong goreng tepung..haaa..sedap sngat..

siakap 3 rase..memang terangkat..

kupang sambal..pedas manis..

udang ni la yang paling berkenan kat tekak aku..butter prawn with nestum..pandai2 je aku letak name menu ni..ade lagi kitorang order ketam..ikan bakar..tapi tak sempat nak snap..coz perut aku dah menjerit2 minta diisi..sanggup tau tengahari tak makan simpan tempat untuk makan malam..

1 ulasan:

  1. perghhh..besh nyer kak!!
    sotong goreng tepung camtuh la besh..susah nk dpt yg mcm tuh..mahal xkak mkn kt cni??

    BalasPadam